نمای کرتین وال و انواع آن

نمای کرتین وال یا دیوار پرده ای
از اوائل قرن بیستم مهندسان برجسته معماری به فکر ساخت نمائی با استفاده حداکثری از شیشه بودند، حاصل جمع و محصول این افکار مهندسی چیزی نبود جز نمای کرتین وال.
تکامل و تعمق تدریجی این افکار اکنون در دست ماست و ما هم به سهم خود در همین جهت که تکمیل و بهتر کردن این نما که خودسازه ای ست مستقل و دارای محاسبات خاص و ویژه گام بر می داریم. نمای کرتین وال در انواع مختلف برای سازه های خاص قابل اجراست. بی اغراق این نما تا هنوز و تا آینده ای دور با اختلاف یکی از بهترین، زیباترین و انسان محورترین نماهای موجود برای ساختمان ها و سازه های شما می باشد. در عین صلابت و استحکام، کاملا منعطف و با هر سازه ای در اشکال مختلف سازگار می باشد. با پروفیل های نرمال و اکسسوری های خاص تبدیل به سازه ای ترمال بر یک می گردد که حداقل تبادل دمائی و حرارتی با محیط دارد و سدی ست سدید در مقابل اصوات مزاحم بیرونی .
انواع و اقسام ساختارهای شیشه را می پذیرد و در قاب سازی و مدول بندی هیچ محدودیت خاصی ندارد. نمای کرتین با قبول و پذیرش انواع شیشه های مختلف با ویژگی های متفاوت قادر است از ورود غبارهای مضر کیهانی و تابش های آسیب رسان نورخورشید چون uv جلوگیری کامل کند.
با محاسبات دقیق باد و زلزله و انطباق با محاسبات سازه اصلی و ساخت مهندسی نما، هیچ بار و وزن اضافه و مرده ای را به سازه اصلی تحمیل نمی کند و این نما با استفاده از انواع شیشه های ایمن ، سکوریت و لمینت، زمان بروز زلزله به طور جداگانه و مستقل از سازه اصلی و حرکات آن، کاملا ایمن و مقاوم است واعوجاجات سازه اصلی در اثر زلزله را نمی پذیرد و با خنثی کردن این حرکات با توسل به مفاصل از پیش تعبیه شده در نمای کرتین وال، تمامی حرکات سازه اصلی را بی اثر می کند.
اگر قدری به معماری سازه های مرتفع و بلندمرتبه نظر کنیم، قریب به تمامی آنها از نمای کرتین وال استفاده کرده اند که با پوشش سازه اصلی، چون پوسته ای زیبا، ارزش و قدر سازه اصلی را صدچندان کرده است.
توصیه می کنیم و خواهشمندیم قبل از تکمیل نمای سازه ها و ساختمان های خود، در مورد نمای کرتین وال اندک تاملی بفرمایید و این نمای زیبا، مستحکم و بی نظیر را مد نظر قرار دهید که نمای کرتین وال نه فقط یک نما، بلکه نشانه و علامتی ست از حسن سلیقه و اهمیت شما به ساخت هرچه بهتر و کامل تر ساختمانتان. نمای کرتین وال نه فقط تمام هزینه خود را بلکه چندین برابر بیشتر به ارزش مالی و مادی سازه شما خواهد افزود و در دیدگاه عزیزانی که قصد اقامت در ساختمان شما به هر نحوی را داشته باشند، شما و ساختمان شما اولین اولویت هستید.
در انتظار تماس و قدم گذاشتن شما بر چشمانمان هستیم.

کمترین،مهندس منصور علیزاده

ویدئو توضیحات / نمونه عکس

این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید